„Fél a lábam, szemem fél, de én mégse félek” AArrg
Vannak témakörök, melyek kedveltek a társasjátékok szemszögéből is. Ilyen például a Kalózok.
Ismerkedjünk meg hát pár játékkal, melynek Ők a főszereplői és segítségükkel belekóstolhatunk ebbe a kalandos életbe:
Kalózrejtő
Ez egy egyszemélyes logikai játék. (Persze lehet többen is törni a fejünket egy egy feladványon)
A játéktéren különböző kalózokhoz köthető ábrák tűnnek fel, mint kincses barlang, kalóz sziget, hajók.
Van négy különböző alakú lakatlan szigetünk, melyeket a feladványok megoldásához kell felhelyeznünk a táblára.
A feladványok azt mutatják meg, hogy a szigetek felhelyezése után, mely ábráknak (és mennyinek) kell látszódnia. Ezeken kívül az összes többit el kell rejteni.
Cartagena
Ebben a játékban kalózokként kell megszöknünk Cartagena börtönéből.
Több játékvariáció is rendelkezésünkre áll.
Megszökhetünk a föld alatt, a trópusi erdőn keresztül, vagy a földalatti folyosót követően az erdőn is át kell még küzdeni magunkat.
Na de nem is olyan egyszerű a dolgunk! Kalózkapitányként minden emberünkre szükségünk lesz a hajónkon, így csak akkor nyerünk, ha nekünk ér elsőként a legénységünk a csónakba (mivel ebből csak egy van, és akinek teljes a csapata, bizony nem törődik az ellenfél kalózaival, azonnal meglép)
Az útvonal több darabból áll, így elég változatos játékélményben lehet részünk. A táblán lévő ikonok megegyeznek a kártyák ikonjaival.
Minden játékosnak 3 akciópontja van, melyeket vagy lépésre vagy kártya gyűjtésre használ fel. Lépéshez ki kell játszani egy kártyát a kezünkből. A mozgatni kívánt bábunkhoz legközelebbi üres, a kártyán kijátszott ábrának megfelelő mezőre kell áthelyezni a figuránkat. Ha nem lenne ilyen (mert vagy foglalt az összes, vagy már nincs ilyen ábra kalózunk előtt) a csónakba kerül be. Laphoz viszont csak úgy jutunk, ha egy figuránkkal visszalépünk a legközelebbi kalózhoz/kalózcsoporthoz (mindegy kikből áll). Egy helyen maximum 3 figura állhat, a visszalépő játékos pedig annyi laphoz jut (a közös pakliból), ahány emberrel találkozik (azaz 1 vagy 2).
Ismét kalózkapitányként tölthetjük az időt. Legénységtoborzás, kincsgyűjtés, csatázás, no és persze yohohooo meg egy üveg rum!
A játék során igyekszünk minél értékesebb lapokat gyűjteni. Ezek egy középső tábla 3 zsákmány területén gyűlnek képpel lefelé. Viszont a hátlapjuk alapján megállapítható mire számíthat a játékos. Piros hátlap – legénység, zöld hátlap – tárgy, kék hátlap gyűjtős tárgyak (db számtól függ az érte járó pont), sárga hátlap – rum.
Amikor valaki soron van, felveszi az első területen található lapot/lapokat, megnézi majd eldönti meg tartja-e. Ha megtartja, lehelyezi a hajójának megfelelő oldalára. (Legénység fönt, tárgyak balra, gyűjthető holmik jobbra, rumok és titkos kártyák lent.
Ha nem kell neki, visszahelyezi, rárakja a pakli következő lapját és megnézi a 2. helyen lévő zsákmány kupacot. Erről is eldönti mit tesz, a 3. adaggal is ezen lehetőségek állnak előtte, ha ezt sem viszi el, akkor kötelezően elveszi a pakli tetejéről soron következő lapot.
Fontos, egy zsákmány kupac maximum 3 lapból állhat, utána 1-es értékű pénzeket kell ráhelyezni, nem pedig lapokat.
Miután mindenki hozzájutott az áhított lapokhoz, a körjelző kishajóval lépni kell egy mezőt és ismét elkezdődik a fosztogatás. Amikor a kishajó elhagyja a karddal jelölt mezőt, a játékosok összemérik erejüket.
Mindenki a saját szomszédjaival küzd meg (így 4 játékos esetén az egymással szemben ülők semlegesek egymás számára), akinek erősebb a legénysége, ő hajthatja végre a képességeiket.
Fontos, hogy ha ez lezajlott, az összes játékos elveszíti a legénységét. Így lehetősége lesz mindenkinek egy jobb legénység toborzására.
Kalózkodásra fel!