Játékok
keresésmenumenumenu
lego logo
Játékok
Mesehősök Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 20 591 9896
0 
0 
theme

Tension

Fiúknak és lányoknak, 8 éves kortól
Fogadjunk, hogy Te is tudsz fejből tíz magyar találmányt? Tíz magyar király talán...
8 990 Ft
raktáron
ÚJ
Ez a termék csak pár hete kapható!
Termékkód:RECGTENRS
Játékosok:1 játékos
Készlet: raktáron

Tension ár/ismertető

Tension ár: 8 990Ft. Fogadjunk, hogy Te is tudsz fejből tíz magyar találmányt? Tíz magyar király talán már próbára tesz... vagy inkább híres filmeket mondanál? Igen ám, de a homokóra máris pereg - add meg mind a tíz választ időben, és extra pontokkal lesz gazdagabb a csapatod. Mindenki ordít, mondja, ami csak az eszébe jut. Már csak 5 másodperc, a csapatod szinte önkívületben van... 4... 3... 2... 1... Meglett az utolsó két válasz is?

A nagy kvízválasztó - 1 kérdés, 10 válasz
 

A Tension, az időre menő trivia játék, melyben egy témában kell megneveznetek 10 választ. Itt nem csak tudásra, hanem kötélidegekre is szükségetek lesz, hiszen nyomás alatt a legnagyobb koponyák is leblokkolnak. Ha van a családban egy sétáló lexikon, az nagy segítség, de nem kötelező!


 

A játék célja:

A kártyák tetején egy-egy témakör szerepel, alatta tíz lehetséges válasszal. A játék célja, hogy a rendelkezésre álló egy percben a csapatod minél többet megnevezzen ezek közül a válaszok közül. Hangosan kell kimondanotok a témakörrel kapcsolatos ötleteiteket, hátha eltaláljátok a megoldásokat.

Játék előkészületei:

Alakítsatok két csapatot nagyjából hasonló tudásszinttel. Válasszatok csapatkapitányokat, akik a körök pontozásáért felelnek majd. Vegyetek ki egy-egy eltérő színű paklit a dobozból, tehát egy lilát és egy narancssárgát. Külön-külön keverjétek meg a két paklit, majd helyezzétek őket egymás mellé az asztalra. Nem számít, hogy melyik oldaluk van felfelé. (A narancssárga kártyákkal a fiatalabbak is könnyebben boldogulnak, így ha kisgyerekkel játszotok, érdemes lehet csak azokat használni.)

Játék menete:
 

A legfiatalabb játékos csapata (1-es csapat) kezd. A másik csapat (2-es csapat) kapitánya felhúz egy kártyát az első kör során egy általa választott pakliból, majd maga felé fordítja azt. A kártyát a pontozóba helyezi úgy, hogy közben ne lássák azt az 1es csapat tagjai. A kártyák mindkét oldalán szerepel egy-egy témakör, illetve tíz-tíz lehetséges válasz, ezeket kell kitalálni. A 2-es csapat kapitánya felolvassa az egyik témakört, majd megfordítja a homokórát. Ezután az 1-es csapat játékosainak egy perc áll rendelkezésükre a lehető legtöbb válasz megnevezésére.
 

A 2-es csapat kapitánya rögzíti a helyes válaszokat a pontozó segítségével, ehhez áttolja balra a jó válasznak megfelelő csúszkát, felfedve így a válasz melletti zöld pipát. Kifejezetten csak a kártyán szereplő válaszok fogadhatóak el, úgyhogy a játékosok azzal járnak jól, ha minden ötletüket kimondják, mielőtt lejárna rendelkezésükre álló idő. Ha lepergett a homokóra, összesítsétek a helyes válaszokat, majd olvassátok fel a kártyáról azokat is, amiket nem sikerült kitalálni. Számoljátok össze a helyes válaszokat a pontozón felfedett zöld pipák alapján. A csapat ezután ennyi mezőt lép előre bábujával a táblát követve. Tegyétek vissza a kártyát a megfelelő pakli aljára, majd adjátok át a pontozót a másik csapatnak. Az 1-es csapat kapitánya alaphelyzetbe állítja a pontozót, vagyis jobbra tolja a csúszkákat, hogy csak a vörös ikszek látszódjanak. Ezt követően húz egy új kártyát, és a pontozóba helyezi azt. Ha a 2-es csapat készen áll, az 1-es kapitánya felolvassa a témakört, megfordítja a homokórát, és a 2-es játékosai már mondhatják is a tippjeiket.

 

A további körök során mindig olyan színű pakliból kell lapot húzni, amilyen színű mezőt a található bábuja a kör elején elfoglal. A játék a továbbiakban ennek megfelelően folytatódik, felváltva új lapokat húztok és a helyes válaszoknak megfelelő számú mezőt léptek a táblán.
 

Örvénylő mezők - Ha valamelyik csapat egy Örvényre érkezik, akkor az megduplázza a pontszámukat, vagyis még egyszer ugyanannyit lépnek előre, mint amennyivel az örvénylő mezőre érkeztek.
 

Kérdőjeles mezők - Ha valamelyik csapat egy kérdőjeles mezőn kezdi a körét, akkor a témakör ismertetését követően meg kell tippelniük, hogy hány helyes válaszuk lesz. Ha a csapatnak sikerül legalább annyi helyes választ adnia, mint amennyire tippeltek, akkor azzal egyenértékű mezőt lépnek előre a táblán. Ha nem adtak helyes választ, akkor a tippnek megfelelő számú mezőt kell visszalépniük.
 

A játék győztese - az a csapat nyer, amelyiknek a bábuja elsőként lép a cél feliratú mezőre.
 


Dolgozzatok össze, nevezzétek meg a tíz választ a kártyáról, és legyetek Ti az este legnagyobb kvízmesterei!

 

Doboz tartalma:

  • 200 kérdéskártya,
  • 1 pontozó,
  • 1 játéktábla,
  • 1 homokóra,
  • 2 bábu,
  • 1 szabályfüzet.

Tension kapcsolódó termékek

Népszerű a vásárlók körében